صفحات بهینه شده چه ویژگی و شاخصه هایی دارند؟
نوشته شده توسط : noor

اموزش سئو رایگان اصلاً صفحات باکیفیت از نظر گوگل چه صفحاتی هستند؟ برای پاسخ به این سؤال شما باید همیشه این اصل را در نظر داشته باشید که اگر به هر میزانی صفحه و نوشته شما بهینه شده باشد، اگر باب میل کاربران نباشد، برای گوگل نیز ارزشمند نخواهد بود و رتبه چشمگیری به شما اختصاص نخواهد داد.
یک محتوای خوب باید از نظر متن، تصویر، سرعت بارگذاری و دیگر عوامل بررسی شود و در صورتی که از یک عامل مهم مانند وجود تصویر خوب چشم‌پوشی کنیم، حتی اگر متن خوبی هم قرار داده باشیم، باب میل کاربران نبوده و سبب می‌شود که کاربر سایت شما را ترک کند و در نتیجه به سئوی سایت آسیب وارد شود.

  1. یک مقاله باکیفیت می‌بایست محتوایی تازه و یونیک ارائه دهد و از کپی‌کردن محتوای دیگران بپردازد
  2. یک محتوای باکیفیت به میزان لازم از تصاویر، ویدیو و یا پادکست صوتی در میان متون استفاده شود.
  3. پاراگراف‌های طولانی و بدون هیچ جلوه بصری یا صوتی می‌تواند نتایج منفی برای محتوا درپی داشته باشد.
  4. یک محتوای باکیفیت، به رفع نیاز کاربر توجه دارد و از نوشتن متون اضافی و صرفا برای موتورهای جستجو خودداری می‌کند.
  5. یک محتوای باکیفیت از لینک‌سازی‌های بی مورد خودداری کرده و فقط در مواقع لزوم کاربر را به صفحه دیگر هدایت می‌کند.

مقاله “شناخت صفحات با کیفیت از نظر گوگل” به تمامی موارد با اهمیت برای افزایش کیفیت یک محتوا اشاره کاملی دارد و به توضیحاتی جامع درباره هر یک از این معیارها می‌پردازد که با رعایت کردن آنها می‌توانید به خوبی صفحات را هم برای گوگل و هم برای کاربران بهینه کنید.

ناگفته نماند که اگر قصد دارید بدانید چه عواملی سبب بی کیفیت‌شدن محتوا می‌گردد می‌توانید مقاله “شناخت صفحات بی کیفیت از نظر گوگل” را مطالعه نمایید.

موتور جستجو چیست؟

بهتر است قبل از اینکه به این مبحث بپردازیم که موتورهای جستجوگر چگونه کار می‌کنند، ابتدا به این درک برسیم که اصلا موتور جستجوگر چیست!؟

در واقع موتور جستجوگر مجموعه‌ای از نرم افزارهایی است که اطلاعات را از بین یک‌سری داده از پیش ساخته شده پیدا کرده و به کاربر نمایش می‌دهد. به عنوان مثال؛ وقتی شما به یک اسم در لیست مخاطبین خود نیاز دارید و نام آن را در لیست جستجو می‌کنید و یا به دنبال یک آهنگ در پلی‌لیست خود می‌گردید، دقیقا یک موتور جستجوگر این کار را برای شما انجام می‌دهد.

موتورهای جستجوگر در سطح اینترنت هم تقریبا چنین عملکردی را دارا هستند، با این تفاوت که یک سری معیار که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد در نمایش نتایج تاثیرگذار خواهد بود.

گوگل چگونه کار می کند؟

در این قسمت از دوره رایگان سئو وردپرس قصد داریم ببینیم که گوگل چگونه کار می‌کند و فعالیت آن چگونه است. به طور کلی گوگل تمامی صفحات وب سایت را از سه فیلتر اصلی عبور می‌دهد تا تشخیص دهد که شما شایسته‌ی حضور در صفحات نتایج هستید. این 3 فیلتر اصلی کرال، ایندکس و رتبه بندی هستند که در ادامه با این فیلترها به طور کامل آشنا می‌شویم؛

کرال، خزیدن یا Crawling

ماموران گوگل که به ربات، بات یا ایجنت معروف هستند. این ربات‌ها، مامور هستند که صفحات جدید در بستر اینترنت را پیدا کنند. البته گوگل در مستندات خود بیان کرده است که ما صفحات سایت را با روش‌های مختلفی پیدا می‌کنیم اما لینک‌ها اصلی‌ترین راه برای پیدا کردن صفحات جدید سایت هستند.
در دوره جامع سئو دی ام روم به طور کامل به این روش‌ها پرداخته شده است اما همانطور که بیان شد، لینک‌ از صفحاتی که قبلا یافت شده‌اند به صفحات جدید اصلی‌ترین راه پیدا کردن صفحات هستند.

به عنوان مثال گوگل در ابتدا سایت دی ام روم را پیدا کرده است. از طریق لینک‌هایی که در صفحه اصلی وجود دارد کم کم صفحات دیگر را پیدا می‌کند و به همین منوال تمامی صفحات در معرض دید ربات‌ها قرار می‌گیرند.

ایندکس کردن، فهرست کردن یا Indexing

هنگامی که گوگل یک url را پیدا کرد، از صفحه بازدید می‌کند تا بفهمد چه چیزی در آنجا است. Google صفحه را رندر می‌کند و محتوای متنی و غیر متنی و طرح کلی بصری را تجزیه و تحلیل می‌کند تا تصمیم بگیرد که کجا می‌تواند در نتایج جستجو از این صفحه استفاده کند.

ایندکس کردن چه فایده‌ای دارد؟

در ابتدای همین دوره جامع سئو رایگان بیان شد که گوگل قصد دارد مرتبط ترین و درست‌ترین نتایج را در سریع‌ترین زمان به کاربر نشان دهد. شما فرض کنید در پیج اینستاگرام استاد عماد چابک (emadwebmaster) قصد دارید ببینید که آیا پستی درباره موضوع “سئو چیست” دارد!؟. شما می‌بایست بیش از 600 پست و استوری را پیگیری کنید که ببینید آیا چنین پستی وجود دارد یا خیر.
در گوگل چه اتفاقی خواهد افتاد؟ کافیست شما در گوگل تایپ کنید که سئو چیست؟ گوگل تمامی وب سایت‌های ذخیره شده در حافظه خود را در کسری از ثانیه به کاربر نمایش می‌دهد. هرچه گوگل بهتر بتواند سایت را درک کند، بهتر می‌تواند آن را با افرادی که دنبال موضوع محتوای شما هستند، نشان دهد.

رتبه بندی نتایج جستجو Serving Search Result

پس از خزش و ایندکس حال زمان نمایش صفحات به کاربران است. در این زمان گوگل با توجه به تجزیه و تحلیلی که انجام داده است، مرتبطترین و بهترین صفحه را به کار خودش نشان می‌دهد. حال در این تجزیه و تحلیل شما می‌توانید در صفحه و ویترین اصلی، و یا در ویترین‌های بعدی که همان صفحات بعدی هستند جای بگیرید. دقت کنید گاهی گوگل محتوا و نتیجه شما را نمی‌پسندد و در صفحات خود نمایش نمی‌دهد.

تمامی این فعالیت‌ و تکنیک‌ها به این دلیل است که گوگل کاربر را در موتور جستجوی خود نگه دارد و اجازه ندهد که کاربر به موتور جستجوی دیگری مراجعه کند.

ناگفته نماند که عبارت بهترین و مرتبط ترین، فاکتورهای زیادی دارد مانند موقعیت مکانی، زبان، نوع دستگاه درحال استفاده و یا سرچ‌های قبلی که همگی روی نتایجی که به کاربر نمایش داده می‌شود، تاثیرگذار است.

به عنوان مثال کاربری که در تهران قرار دارد و عبارت بهترین رستوران یا تعمیرگاه آبگرمکن را جستجو می‌کند، قطعا به دنبال بهترین رستوران در تهران و یا نزدیک‌ترین تعمیرگاه آبگرمکن در تهران است و به دنبال بهترین رستوران در سنگاپور نیست. پس با این اوصاف قطعا نمایش نتایج در شهرها، مناطق و شرایط مختلف، متفاوت خواهد بود.

یا اگر شما به زبان انگلیسی عبارت “seo learning” را جستجو نمایید، قطعا به دنبال آموزش سئو سایت به زبان انگلیسی هستید و تمامی نتایج مرتبط با زبان انگلیسی به شما نمایش داده می‌شود.

ریسپانسیو بودن صفحات سایت یکی از شرایطی است که سبب می‌شود، صفحات سایت در گوشی موبایل به کار نمایش داده شود. در صورتی که صفحات از قابلیت ریسپانسیو برخوردار نباشد، صفحات سایت شما برای کاربرانی که در گوشی موبایل جستجو می‌کنند، نمایش داده نمی‌شود.

تمامی این موارد گفته شد تا شما با اصول کاری گوگل و موتورهای جستجو آشنا شوید و یک ذهنیت کلی درباره عظمت این جستجوگر بدست آورید.

 





:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: